DISCRIMINATION OF YOUNG PEOPLE IN EDUCATIONAL UNITS

Autori

  • Ilarion MÂȚĂ

DOI:

https://doi.org/10.47743/asas-2022-2-696

Rezumat

Discriminarea reprezintă un fenomen social cu impact negativ nu doar asupra persoanelor cărora li se aplică aceste tratament, ci faţă de întreaga comunitate care va fi nevoită să consilieze victimele acestui comportament antisocial. Este foarte posibil ca toate persoanele, cel puţin o dată în viaţă, să fi fost discriminate, din punct de vedere social, medical, etnic, rasial, spiritual, cultural sau din alte motive care nu fac obiectul acestui studiu.

Tinerii, de cele mai multe ori, reprezintă categoria cea mai des discriminată, mai ales în școală. Cyberbullyng-ul este cea mai răspândită formă de discriminare în rândul tinerilor, având consecinţe dintre cele mai nefericite, precum depresia, scăderea stimei de sine, inutilitatea, marginalizarea și excluziunea socială, incapabilitatea de a deveni leader, anxietatea, și chiar suicidul. Cum putem limita acest fenomen social? Conștientizând că, la o un moment dat, orice agresor sau discriminator, poate deveni o victimă. Studiul de faţă prezintă rezultatele unei campanii antidiscriminare implementată de Asociaţia Sf. Voievod Ștefan cel Mare – Hârja, judeţul Bacău, prin intermediul unui activităţi din cadrul Programului Operaţional Capital Uman (POCU), campanie adresată unui număr de 501 tineri din învăţământul preuniversitar din judeţul Bacău.

Biografie autor

Ilarion MÂȚĂ

Lecturer Ph.D., Department of Orthodox Theology and Social Work, Faculty of Orthodox Theology, „Alexandru Ioan Cuza” University from Iasi, Romania

Referințe

Alexandrescu, G. (ed.). (2005). Educaţie multiculturală. Copiii romi în școală. Mic îndrumar metodologic. Guide edited by the Save the Children Organization.

Andronache, A.M. (2011). Le combat contre la discrimination. Politiques et pratiques. Scientific Annals of the „Alexandru Ioan Cuza” University, Iasi. New Series. Sociology and Social Work Section, Tom IV (2), 49 – 55.

Asociaţia Formare, Dezvoltare, Asistenţă - FORDA Buzău. (2010). Program de dezvoltare a abilităţilor de viaţă ale copiilor aflaţi în situaţie de risc din mediul rural buzoian. Guide edited by European Union: „Facilitatea de Tranziţie 2007/19343.03.03 - Integrarea în societate a tinerilor aparţinând minorităţilor și grupurilor dezavantajate”.

Beldean-Galea, I., Mireştean, I. M., Irimie, S., Samoilă, C., Sandu, P. & Rusz, A. (2016). Comportamentul bullying în şcoală – formă specifică a violenţei şcolare. Revista de Medicină Şcolară şi Universitară, Vol III, No. 3.

Betts, L. R., Baguley, T. & Gardner, S. E. (2019). Examining adults participant roles in cyberbullying. Journal of Social and Personal Relationships, 36 (11–12), 3362–3370.

Dehue, F., Bolman, C., Vollink, T. & Pouwelse, M. (2012). Cyberbullying and traditional bullying in relation with adolescents’ perception of parenting. Journal of Cyber Therapy and Rehabilitation, 5 (1), Virtual Reality Medical Institute.

Depino, C. (2011). Real Life Bully Prevention for Real Kids. Division of Rowman & Littlefield Publishers, Inc., Maryland, USA.

Gavriluţă, C. (2015). Aspects of social identity and limiting appreciation of the ethnic. Scientific Annals of the „Alexandru Ioan Cuza” University, Iasi. New Series. Sociology and Social Work Section, 8 (1), 159 – 165.

Inspectoratul Școlar Judeţean Brăila (ISJ), Universitatea București, SIVECO România și TEHNE - Centrul pentru Dezvoltare și Inovare în Educaţie. (2013). Oameni diferiţi, șanse egale. Ghid de bune practici pentru profesori (2013), Brăila.

Office of United Nations High Commissioner for Human Right [OUNHCHR]. (2005). Dimension of rasism. Unitated Nations, New York & Geneva.

Mayer, D. P. (2008). Overcoming School Anxiety: How to Help Your Child Deal with Separation, Tests, Homework, Bullies, Math Phobia, and Other Worries, AMACOM, A division of American Management Association, 1601 Broadway, New York, USA.

Mihalache, N. M. (2021). Care Challenges on Familly Issues in Pandemic Conditions. Revista de Asistenţă Socială, Year XX, no. 4, 41-51.

Monks, C. P., Mahdavi, J. & Rixa, K. (2016). The emergence of cyberbullying in childhood: Parent and teacher perspectives. Psicología Educativa, 22 (1), June, pp.39-48.

Rosen, L. H., Deornellas, K. & Scott, S. (2017). Bullying in school, perspective from school Staff, Students and Parents. Palgrave Macmillan.

Smith, P. K. & Thompson, D. (2018). Practical Approaches to Bullying. David Fulton Publishers, London.

Velicu, A. (2014). Bullying-ul online şi offline: victime versus agresori. Revista Română de Sociologie, nr.1-2, 19-36.

Zamfir, C. & Vlăsceanu, V. (1998), Dicţionar de Sociologie. Editura Babel, București.

https://eprb.ro/campanie-antidiscriminare-unitati-de-invatamant-preuniversitar, accesed at 05.10.2022

Fișiere adiționale

Publicat

2022-12-30