IDENTITIES AND CRISES. THE SOCIAL WORKER, A PROFESSIONAL OF SOCIAL INTERVENTION
DOI:
https://doi.org/10.47743/asas-2021-2-665Cuvinte cheie:
intervenţie în criză, asistent social școlar, școală online, cyberbullying, sinucidere.Rezumat
Criza globală provocată de răspândirea bolii COVID - 19, reprezintă o perioadă dificilă pentru omenire, la care se adaugă și alte catastrofe, precum inundaţiile, incendiile, situaţia refugiaţilor, ș.a. Efectele sociale sunt imediate, precum: schimbări majore ale relaţiilor interumane, ale modului de viaţă şi ale calităţii vieţii lor. Prelungirea izolării devine extrem de stresantă pentru unii oameni, care pot ajunge la stări grave ale unor boli psihice. Mass media semnalează faptul că, în pandemie, mulţi părinţi apelează la ședinţe de consiliere, întrucât copii lor au devenit nevrotici. Cursurile online au un efect major asupra psihicului elevilor, existând riscul apariţiei unor tulburări emoţionale care pot apărea pe fondul supraexpunerii la ecran, al izolării, al emoţiilor reprimate și al nediscutării cu părinţii sau prietenii. Prezentul articol relevă intervenţii eficiente ale asistentului social școlar pentru ieşirea din criză.
Referințe
Alexandrescu G. (2021). „Impactul pandemiei asupra sănătății socio-emoționale a copiilor”, Online Conference: „Consecințele dramatice ale pandemiei”, FB Salvaţi copiii, 8 June 2021.
Alexiu, T. M. (2011). Teorii și aplicaţii în asistenţa socială, în Neamţu. G. (coordonator) Tratat de asistență socială, Editura Polirom, Iași.
Larousse (2006). Marele dicționar al psihologiei București, Editura Trei, trad:Aliza Ardeleanu, Sabina Dorneanu, Nicolae Baltă.
Openshaw (2008). Social Work in Schools. Principles and practice. The Guilford Press, New York.
Parah, H. (1965). Crisis intervention, Family Service Associationof USA, New York.
Payne M. (2011). Teoria modernă a Asistenței Sociale, Editura Polirom, Iași.
Roth, M., Rebeleanu, A. (2011). Modele teoretice în asistența socială, în Neamţu. G. (coordonator) Tratat de asistenţă socială, Editura Polirom, Iași.
Smallwood, D. L., Williams, B.B., Williams Monahon, L. (2016). Abordări cognitiv- comportamentale față de situațiile de criză din cadrul școlii, în Mennuti R.B., Christner R.W., Freeman A. Intervenţii cognitiv - comportamentale în educaţie, Cluj-Napoca, Editura Asociaţiei de știinţe cognitive din România.
Șoitu, D. (2012). Formarea viitorilor asistenți sociali pentru activitatea de consiliere, în Dumitrașcu H. (coordonator) Consiliere în asistenţa socială, Editura Polirom, Iași.
Vrasti R. (2012). Ghid practic pentru intervenția în criză, Huron Perth Healthcare Alliance
Mental Health Programs, Crisis Intervention Program, Stratford, Ontario, Canada. (www.vrasti.org)
Yalom, Leszcz, (2013). Tratat de psihoterapie de grup.Teorie și practică, Editura TREI, București, trad: Simona Reghintovschi și Anatol Reghintovschi.
Zamfir C., Zamfir E. (2020). Calitatea vieții în timpul pandemiei: probleme și politici de răspuns. Un punct de vedere sintetic. Raport social al ICCV 2020. Institutul de cercetare a calităţii vieţii. Regăsit online: https://acad.ro/SARS-CoV-2/doc/d01-CalitateaVietii.pdf, accesat la data de 31.07.2021, orele 06:31.