IDENTITIES AND CRISES. THE SOCIAL WORKER, A PROFESSIONAL OF SOCIAL INTERVENTION

Autori

  • CARMEN PALAGHIA Lect.PhD, Department of Sociology and Social Work, “Alexandru Ioan Cuza” University of Iaşi, Romania

DOI:

https://doi.org/10.47743/asas-2021-2-665

Cuvinte cheie:

intervenţie în criză, asistent social școlar, școală online, cyberbullying, sinucidere.

Rezumat

Criza globală provocată de răspândirea  bolii COVID - 19, reprezintă  o perioadă dificilă pentru omenire, la care se adaugă și alte catastrofe, precum inundaţiile, incendiile, situaţia refugiaţilor,  ș.a. Efectele sociale sunt  imediate, precum: schimbări majore  ale relaţiilor interumane,  ale modului  de viaţă  şi ale calităţii  vieţii lor. Prelungirea  izolării devine extrem  de stresantă  pentru  unii  oameni, care  pot  ajunge  la stări  grave  ale unor  boli psihice. Mass media semnalează faptul că, în pandemie, mulţi părinţi apelează la ședinţe de consiliere, întrucât  copii lor au devenit nevrotici. Cursurile online au un efect major asupra  psihicului  elevilor, existând  riscul apariţiei  unor  tulburări  emoţionale  care pot apărea  pe  fondul  supraexpunerii   la  ecran,  al  izolării,  al  emoţiilor  reprimate   și  al nediscutării cu părinţii sau prietenii. Prezentul articol relevă intervenţii eficiente ale asistentului social școlar pentru ieşirea din criză.

Referințe

Alexandrescu G. (2021). „Impactul pandemiei asupra sănătății socio-emoționale a copiilor”, Online Conference: „Consecințele dramatice ale pandemiei”, FB Salvaţi copiii, 8 June 2021.

Alexiu, T. M. (2011). Teorii și aplicaţii în asistenţa socială, în Neamţu. G. (coordonator) Tratat de asistență socială, Editura Polirom, Iași.

Larousse (2006). Marele dicționar al psihologiei București, Editura Trei, trad:Aliza Ardeleanu, Sabina Dorneanu, Nicolae Baltă.

Openshaw (2008). Social Work in Schools. Principles and practice. The Guilford Press, New York.

Parah, H. (1965). Crisis intervention, Family Service Associationof USA, New York.

Payne M. (2011). Teoria modernă a Asistenței Sociale, Editura Polirom, Iași.

Roth, M., Rebeleanu, A. (2011). Modele teoretice în asistența socială, în Neamţu. G. (coordonator) Tratat de asistenţă socială, Editura Polirom, Iași.

Smallwood, D. L., Williams, B.B., Williams Monahon, L. (2016). Abordări cognitiv- comportamentale față de situațiile de criză din cadrul școlii, în Mennuti R.B., Christner R.W., Freeman A. Intervenţii cognitiv - comportamentale în educaţie, Cluj-Napoca, Editura Asociaţiei de știinţe cognitive din România.

Șoitu, D. (2012). Formarea viitorilor asistenți sociali pentru activitatea de consiliere, în Dumitrașcu H. (coordonator) Consiliere în asistenţa socială, Editura Polirom, Iași.

Vrasti R. (2012). Ghid practic pentru intervenția în criză, Huron Perth Healthcare Alliance

Mental Health Programs, Crisis Intervention Program, Stratford, Ontario, Canada. (www.vrasti.org)

Yalom, Leszcz, (2013). Tratat de psihoterapie de grup.Teorie și practică, Editura TREI, București, trad: Simona Reghintovschi și Anatol Reghintovschi.

Zamfir C., Zamfir E. (2020). Calitatea vieții în timpul pandemiei: probleme și politici de răspuns. Un punct de vedere sintetic. Raport social al ICCV 2020. Institutul de cercetare a calităţii vieţii. Regăsit online: https://acad.ro/SARS-CoV-2/doc/d01-CalitateaVietii.pdf, accesat la data de 31.07.2021, orele 06:31.

Fișiere adiționale

Publicat

2021-12-29