ALTERITY, RECOGNITION AND THE DIALOGICAL PRINCIPLE

Autori

  • MENDO CASTRO-HENRIQUES Professor Católica Universidade, Lisbon, Portugal

DOI:

https://doi.org/10.47743/asas-2021-2-658

Cuvinte cheie:

dialogic, relaţie recunoaștere, postmodernitate.

Rezumat

Autorul prezintă principiul dialogic (Eu constituit prin Tu) ca un instrument de înţelegere a conceptului de identitate cu două margini, așa cum l-a schiţat Zygmunt Bauman, pe care îl consideră un sceptic luminat. El acordă o atenţie deosebită conceptului de recunoaștere sau de recunoaștere ca punct de întâlnire al universalului cu unicul pentru construirea de identităţi   relaţionale  și  dinamice  în  societăţile  post-moderne.   Autorii  contemporani precum Kierkegaard și Rosenzweig, sau Părinţi  ai Bisericii precum Sfântul Augustin  și Sfântul Ioan  Climacus  și alte  tradiţii,  consideră  relaţia  Eu și Tu  ca punct  de  vedere fundamental  al existenţei  omului; Ca atare,  putem  urma  ideile lor ca referinţă  pentru dialogul intercultural și interreligios într-o lume globalizată.

Referințe

• Bakhtin, M. (1968). Rabelais and his world, MIT Press.

• Barros, N. (2017). Lévinas. No início é a relação (1906-1995). In Filósofos Judeus. Volume I, Rio de Janeiro: Jaguatirica.

• Bauman, Z. (2000). Liquid Modernity. Cambridge, Polity Press.

• Bauman, Z. (2005). Identity. Conversations with Benedetto Vecchi. Cambridge: Polity Press.

• Buber, M. (1971). I and Thou, translation by Walter Kaufmann. New York, Free Press.

• Buber, M. (2001). Eu e Tu. São Paulo: Centauro.

• Chystyakova, O. (2017). Self and Other in the Communicative Space of the Global World. In Advances in Social Science, Education and Humanities Research. Volume 124. International Conference on Contemporary Education, Social Sciences and Humanities (ICCESSH 2017). Atlantis Press.

• Dura, I. (2020). Dialogo inter-religioso. in RESSUSGIR. 40 perguntas sobre a pandemia. pp. 199-203. Paulinas Editora.

• Eze, M. O. (2017). I am Because You Are: Cosmopolitanism in the Age of Xenophobia. Philosophical Papers 46 (1), 85-109.

• Harari, Y. N. (2016). Homo Deus. London. Harvill Secker.

• Henriques, M. (2016). Franz Rosenzweig e o Pensamento Dialógico Lisboa. Lisboa. Católica Editora.

• Henriques, M. (2018a). How Many Shapes Has a Star? Rosenzweig’s Dialogue between Religion. in Petrescu, T. and Dura, I. (Eds.), Interreligious and Intercultural Dialogue in a Pluralistic World. Philosophical and Theological Perspectives (pp. 218-239). Astra Museum.

• Henriques, M. (2018b). Is there a promise of politics? Communicology / Kommunikologia, 6 (3), 140-151.

• Holland, T. (2019). Dominion: How the Christian Revolution Remade the World New York, Little Brown and Company. Basic Books.

• Honneth, A. (1996). The Struggle for Recognition The Moral Grammar of Social Conflicts. Oxford University Press.

• Lévinas, E., (1961). Totalité et Infini. Essai sur l'exteriorité. La Haia: Martinus Nijhoff.

• Lonergan, B. (1999). Insight. A study on Human Understanding. Toronto: T.U. Press.

• Purcell, B. (1996). The Drama of humanity. Towards a Philosophy of Humanity in History. Peter Lang.

• Rosenzweig, F. (2000). Philosophical and Theological Writings. Hackett Publishing.

• Rosenzweig, F. (2005). The Star of Redemption. University of Wisconsin Press.

• Sacks, J. (2001). The great partnership: Science, religion, and the search for meaning. Schoken Books.

• Sartre, J.P. (1972). Being and Nothingness. London: Methuen.

Fișiere adiționale

Publicat

2021-12-29