A CRITICAL PERSPECTIVE ON SELF DEVELOPMENT FROM THE ROMANIAN ONLINE SPACE

Autori

  • Sergiu BORTOȘ MA student at Communitarian Security and Violence Control, Sociology and Social Work Department, Faculty of Philosophy and Social-Political Sciences, “Alexandru Ioan Cuza” University of Iaşi, Carol I 11, 700506, Iaşi, Romania

Cuvinte cheie:

dezvoltare personală, mediul online

Rezumat

Dezvoltarea personală reprezintă mai mult decât un simplu gen de literatură, implicațiile acesteia în diverse planuri trebuind supuse analizei. Pornind de la această asumpție, prin cercetarea de față ne-am propus radiografierea dezvoltării personale din mediul online românesc, folosind analiza de conținut (cantitativă și calitativă). Astfel, în urma acestui demers, am identificat o serie de caracteristici comune, patternuri, ale scrierilor din domeniu din mediul online românesc: utilizarea listelor, o retorică interogativă specifică, utilizarea recurentă a unor întrebări, îndemnuri spre experiență și orientarea către expe¬riențialitate, utilizarea citatelor și exemplelor (atât personale, cât și din viețile unor celebri¬tăți), precum și subiecte comune privind succesul și eșecul, educația, relațiile de cuplu și interpersonale, educația formală și informală, munca și relațiile de muncă. Cercetarea de față ar putea stârni interesul specialiștilor din alte domenii pentru studierea dezvoltării personale dintr-o altă perspectivă.

Referințe

Babbie, E. (2009). Practica cercetării sociale. Polirom, Iași.

Binkley, S. (2011). Happiness, positive psychology and the program of neoliberal governmentality. Subjectivity, 4(4), 371-394.

Dâncu, V. (2016). Politically incorrect: Scenarii pentru o Românie posibilă (Ediția a II-a). Editura Școala Ardeleană, Cluj.

Dolby, S. K. (2005). Self-help books: Why americans keep reading them. University of Illinois Press.

Dușa, A. (2014). Elemente de analiză comparativă. Editura Tritonic, București.

Ehrenreich, B. (2009). Bright-sided: How the Relentless Promotion of Positive Thinking Has Undermined America. Metropolitan Books, New York.

Gauntlett, D. (2008). Media, Gender and Identity: An introduction (2nd ed.). Routledge, New York.

Gokhale, M. (2013). The Implications of Simplification in “Inspirational Literature”. International Journal of Social Science and Humanity, 2(5), 400-404.

Iordache, M. (2004). Analiza de conținut în contextul metodelor calitative în sociologie. Revista de Informatică Socială, 1, 65-75.

McKenzie, J. (2016). Deconstructing Happiness: Critical Sociology and the Good Life. Routledge, New York.

Nehring, D., Alvarado, E., Hendriks, E.C., Kerrigan, D. (2016). Transnational popular psychology and the global self-help industry: The Politics of Contemporary Social Change. Palgarave Macmillan, Hampshire.

Rindfleish, J. (2014). Self-Help Books as Consumption Objects: A Panopticon of Self-surveillance in Consumer Culture. UNE Business School Occasional Papers, 5, 4-16.

Roubini, N., Mihm, S. (2010). Economia crizelor: curs-fulger despre viitorul finanțelor. Publica, București.

Trifan, E. (2015). Coaching and personal development: The construction of the self in a community of practice in Bucharest. Romanian Journal of Society & Politics, 2, 119-132.

Trifan, E. (2016). I am worthy, I want, and I can: The social implications of practicing personal development. Studia UBB Sociologia, 61(2), 49-70.

Turken, S., Nafstad, H., Blakar, R., Roen, K. (2016). Making Sense of Neoliberal Subjectivity: A Discourse Analysis of Media Language on Self-development. Globalizations, 13(1), 32-46.

Fișiere adiționale

Publicat

2017-12-22

Număr

Secțiune

ARTICLES