DETERMINANT FACTORS OF ORGANIZATIONAL PERFORMANCE IN THE NORTH-EAST REGIONAL DEVELOPMENT AGENCY

Autori

  • Ramona Andreea BLANARU Student, Faculty of Philosophy and Social-Political Sciences, “Alexandru Ioan Cuza” University of Iaşi, Carol I 11, 700506, Iaşi, Romania
  • Camelia MEDELEANU PhD, Lecturer, Department of Sociology and Social Work, Faculty of Philosophy and Social-Political Sciences, “Alexandru Ioan Cuza” University of Iaşi, Carol I 11, 700506, Iaşi, Romania

Cuvinte cheie:

loialitate, managementul performanței, motivarea resurselor umane, instrumente de evaluare

Rezumat

Scopul acestei cercetări este de a investiga și înțelege ce îi motivează pe angajaţii din Agenția pentru Dezvoltare Regională Nord-Est, ce anume îi determină să rămână loiali organizației, şi mai mult, cum se reflectă retenţia personalului în performanţa de ansamblu a organizaţiei, cum este aceasta măsurată şi cuantificată. Am pornit de la premisa că prin utilizarea unor mijloace de motivare şi a unor strategii de retenţie eficiente, angajaţii creează un ataşament faţă de locul de muncă, simţindu-se apreciaţi, stimulaţi şi având siguranţa locului de muncă. Obiectivele generale ale studiului calitativ au fost: identificarea factorilor motivatori precum și a celor care demotivează angajații; identificarea regulilor de bună practică în evaluarea performanţei; identificarea legăturii dintre motivarea eficientă, loialitatea angajatului și performanța organizației. Metoda de colectare a datelor a fost interviul semistructurat, eşantionarea fiind nonpro¬babilistică, de tip ”bulgăre de zăpadă”. Întrebările de cercetare cărora am încercat să le dăm răspuns au fost: Ce îi determină pe oameni să rămână loiali agenției în care lucrează? Cum conduce loialitatea angajaţilor la performanţe deosebite în cadrul agenției pe toate nivelurile manageriale? Dimensiunea practică a cercetării a vizat teme precum: motivaţia și elemente demotivatoare în desfăşurarea activităţilor la locul de muncă; loialitatea şi comportamentul civic organizaţional; evaluarea performanţelor.

Referințe

Armstrong, M. (2010). Armstrong’s Handbook of Reward Management Practice: Improving Performance Through Reward. Third Edition. Kogan Page, London.

Babbie, E. (2010). Practica cercetării sociale [The practice of social research]. Polirom, Iaşi.

Brown, S.D., Lent, R.W. (2005). Career Development and Counseling: Putting Theory and Research to Work. John Wiley & Sons, Inc., New Jersey.

Carbery, R., Cross, C. (2013). Human Resource Management: A Concise Introduction. Palgave Macmillan, New York.

Cojocaru, M., Rădoi, M. (2013). Labour market – employment and professional formation. In Scientific Annals of the “Alexandru Ioan Cuza” University, Iasi. New Series Sociology and Social Work Section, VI(1), 24-43.

Grama, B.G., Botone, D.N. (2014). Organizational citizenship behavior, predictor of job performance: Case study. Management Intercultural, XIV, 2(31), 435-441.

Griffin, R.W. (2015). Fundamentals of Management. Eight Edition, Cengage Learning, USA.

Have, S., Have, W., Huijsmans, A.B., Otto, M. (2016). Reconsidering Change Manage-ment: Applying Evidence-Based Insights in Change Management Practice. Routledge, London.

Heery, E., Noon, M. (2017). A Dictionary of Human Resource Management. Oxford University Press, United Kindom.

Iluţ, P. (1997). Abordarea calitativă a socioumanului: concepte şi metode [Qualitative approach of sociouman: concepts and methods]. Polirom, Iaşi.

Information Resources Management Association (IRMA). (2017). Social Issues in the Workplace: Breakthroughs in Research and Practice: Breakthroughs in Research and Practice. IGI Global.

Jupp, V. (2010). Dicţionar al metodelor de cercetare socială [Dictionary of social research methods]. Polirom, Iaşi.

Keiningham, T., Aksoy, L., Williams, L. (2010). Why Loyalty Matters: The ground-breaking approach to rediscovering happiness, meaning and lasting fulfillment in your life and work. BenBella Books, Inc., USA.

Kwantes C.T., Glazer, S. (2017). Culture, Organizations, and Work: Clarifying Concepts. Springer International Publishing, USA.

Latham, G.L. (2017). Work Motivation: History, Theory, Research, and Practice. Second Edition. Sage Publications, Inc., Thousand Oaks.

McGregor, S.L.T. (2017). Understanding and Evaluating Research: A Critical Guide. SAGE Publications.

Olivier, P. (2010). Eşantionarea de tip bulgăre de zăpadă [Snowball sampling]. In Jupp, V. (ed.), Dicţionar al metodelor de cercetare socială [Dictionary of social research methods]. Polirom, Iaşi, 180-181.

Roman, T. (2009). Metode şi tehnici de cercetare sociologică [Methods and techniques of sociological research]. ASE, București.

Stevenson, A. (2010). Oxford Dictionary of English. Third Edition. Oxford University Press, New York.

Şoitu, D. (2013). Social investment: beyond vulnerability through empowerment. Revista de Economie Socială, III(4), 21-39.

Şoitu, C.T. (2010). Le diagnostic des besoins de professionnalisation pour les assistants maternels en Roumanie. Scientific Annals of the “Alexandru Ioan Cuza” University, Iasi. New Series Sociology and Social Work Section, III(1).

Tolbize, A. (2008). Generational differences in the workplace. Research and Training Center on Community Living, University of Minnesota.

Tracy, B. (2013). Motivation. American Management Association, USA.

Zorlenţan, T., Burduş, E., Căprărescu, Gh. (1996). Managemenul organizaţiei [Organiza¬tion Management]. vol. 1. Editura Holding Reporter, Bucureşti.

Fișiere adiționale

Publicat

2017-12-22

Număr

Secțiune

ARTICLES