MINORS AND DEVIANCE IN THE CONTEXT OF THE COVID-19 PANDEMIC FROM AN INSTITUTIONAL PERSPECTIVE
DOI:
https://doi.org/10.47743/asas-2022-2-693Rezumat
Cercetarea de faţă își propune analiza fenomenului de devianţă în rândul minorilor din perspectiva specialiștilor care lucrează cu aceștia. Contextul pandemiei de Covid-19 a reprezentat un bun prilej de analiză a dinamicii fenomenului de devianţă juvenilă, întrucât multe aspecte ale vieţii cotidiene au căpătat alte nuanţe prin izolare, distanţare, etc. În urma cercetării, s-a constatat că există multiple cauze ale propagării acestui fenomen, respectiv mediul familial deficitar prin lipsa supravegherii părintești, influenţa social media, influenţa anturajelor etc. Prin intermediul acestei cercetări au fost propuse câteva caracteristici ale minorilor care săvârșesc acte de devianţă, precum și un profil al celor care se află în riscul de a deveni devianţi. Rezultatele cercetării arată că o colaborare interinstituţională dintre primărie, școală, biserică și poliţie ar putea facilita diminuarea devianţei din rândul minorilor.
Referințe
Banciu, D., Rădulescu, S. & Voicu, M. (1995). Introduction to the sociology of deviance. Scientific and Encyclopedic Publishing House, Bucharest.
Ibis, A. (2001). The influence of socializing agents (family, school, reference group) on the predelinquent behaviors of students. Pansofia Publishing House, Bucharest.
Medeleanu, C. N. & Moron, N. (2022a). Actors and key resources in facilitating the transition of students from one school cycle to another. Technium Social Sciences Journal, Vol. 29, 596-605.
Medeleanu, C. N. & Moron, N. (2022b). Strategies for improving transition from one school cycle to the next. International Journal of Social and Educational Innovation, 9 (1), 53-68.
Mihalache, N. M. (2021). Care Challenges on Familly Issues in Pandemic Conditions. Revista de Asistenţă Socială, Year XX, no. 4, 41-51.
Mihalache, N.M., (2013). Sărăcia. Responsabilitate individuală și nivel de trai. [Poverty. Individual responsibility and standard of living], (135). Institutul European, Iași.
Pîrju, D.T. (2019). The school deviance, a risk factor in juvenile delinquency? A sociological approach. Scientific Annals of „Alexandru Ioan Cuza” University of Iasi. (New Series) Sociology and Social Work, 12 (2), 107-118.
Zamfir, C. & Vlăscenu, L. (1998). Dictionary of sociology, Babel Publishing House, Bucharest.