INDIAN CHRISTIAN IDENTITY: RELIGIO-CULTURAL INTERACTION TO MINORITY FRAMING
DOI:
https://doi.org/10.47743/asas-2021-2-662Cuvinte cheie:
creștinism indian, identitate, minoritate.Rezumat
Creștinismul indian a fost o comunitate interactivă, care își trăiește credinţa și tradiţiile într-o atmosferă de spontaneitate. A implicat momente și dinamici de acceptare, respingeri, ezitari și critici din exteriorul celorlalţi, chiar dacă creștinismul indian însuși implicat în dinamica excluderilor și incluziunilor faţă de ceilalţi. Toate aceste dinamici religio-culturale au avut loc într-o venă de spontaneitate, interactivitate și creativitate. Cu toate acestea, în trecutul recent, a fost făcut să devină conștient de identitatea sa ca „celălalt” al majorităţii printr-un proces de „încadrare a minorităţii”. De la a fi o comunitate religioasă străveche, care și-a desfășurat viaţa și activităţile într-o atmosferă de libertate, comunitatea creștină indiană este acum făcută să devină o „minoritate conștientă comunitar”, preocupată de identitatea sa comunală vulnerabilă. Acest eseu povestește contururile schimbărilor.
Referințe
• Kymlicka, W. (2005). Multiculturalism in Asia. Oxford Scholarship Online.
• Robinson, R. (2012). Minority Studies. New Delhi: Oxford University Press.
• Thappar, R. (2003). Cultural Pasts. New Delhi: Oxford University Press.
• Lal, V. (2009). Political Hinduism – The Religious Imagination in the Public Sphere. New Delhi: Oxford University Press.
• Oddie, G.A. (2006). Imagined Hinduism – British Protestant Missionary Constructions of Hinduism, 1793 – 1900. New Delhi: SAGE.
• Jaffrelot, C. (2013). Hindu Nationalism – A Reader. Raniket: Permanent Black.
• Katju, M. (2017). Hinduising Democracy – The Vishva Hindu Parishad in Contemporary India. New Delhi: The New Text Publications Pvt Ltd.
• Fernando, L. & Gispert-Sauch, G. (2004). Christianity in India. New Delhi: Penguin Random House India.
• Nedungatt, G. (2008). Quest for the Historical Thomas Apostle of India – A Re- reading of the Evidence. Bangalore: Theological Publications in India.
• Hambye, E. R. (1997). History of Christianity in India, Vol. III Eighteenth Century. Bangalore: The Church History Association of India.
• Jeyaraj, D. (2006). Bartholomaus Zieganbalg: The Father of Modern Protestant Mission. New Delhi: ISPCK & Chennai: Gurukul.
• Massey, J. & John, T.K. (eds.). (2013). Christians of Scheduled Caste Origin in India – A Study of their Socio-Economic, Cultural and Political Status. New Delhi: Centre for Dalit / Subaltern Studies.
• Mundadan, A. M. (2001). History of Christianity in India, Vol. 1 – From the Beginning up to the Middle of the Sixteenth Century. Bangalore: Church History Association of India.
• Thekkedath, J. (2001). History of Christianity, Vol. II. Bangalore: The Church History Association of India.
• Meenaskshisundaram, K. (1974). Contribution of European Scholars to Tamil. Madras: University of Madras.
• Ingleby, J. C. (2000). Missionaries, Education and India – Issues in Protestant Missionary Education in the Long Nineteenth Century. New Delhi: ISPCK.
• Wilfred, F. (2014). Christians for a Better India. New Delhi: ISPCK.