THE SOCIAL VALUES ATTACHED TO THE TIKTOK SOCIAL PLATFORM OF THE AGE CATEGORY 50+. A SOCIOLOGICAL PERSPECTIVE
DOI:
https://doi.org/10.47743/asas-2021-1-634Cuvinte cheie:
platforme sociale, TikTok, valori sociale, aplicații online, socializare la vârsta a 3-a.Rezumat
Lucrarea de față analizează valorile sociale prin care utilizatorii trecuți de 50 de ani se identifică cu noua platformă socială TikTok. Deși celelalte rețele de socializare online se adresează cu preponderență unui public tânăr, aplicația TikTok a depășit această barieră și a inclus segmentul de vârstă de peste 50 de ani în categoriile vizate de aceasta. Ușurința cu care cineva își poate realiza propriile creații și intuitivitatea aplicației a făcut ca la doi ani de la lansarea noii platforme sociale un sfert dintre utilizatorii ei să fie dintr-o categorie de vârstă mai greu tangibilă de noutate și interacțiune în online. Realitatea arată că o aplicație socială nu vine deloc în contradicție cu persoanele trecute de prima tinerețe, iar dacă le pui la dispoziție instrumentele suficient de clare prin care să se poată exprima, vor profita de acestea și își vor realiza propriile lor creații. Abordarea de față are la bază datele existente de până acum despre aplicația în discuție și se concentrează pe ilustrarea unor valori care reies din studiul de caz asupra TikTok.Referințe
Google Play (2021). TikTok section: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.zhiliaoapp.musically&hl=ro&gl=US [08.02.2021]
Neagoe, O. (2020, October 7). Cât timp au petrecut românii pe rețelele de socializare în era corona. Revista Bizz. https://www.revistabiz.ro/cat-timp-au-petrecut-romanii-pe-retelele-de-socializare-in-pandemie/ [10.02.2021]
Machi, I. (2021, January 5). Interviu cu Laura Savu, Glabal Community Manager TokTok. Revista Connect: https://www.connect.ro/2021/01/05/cati-utilizatori-are-tiktok-romania-laura-savu-interviu/
Kemp, S. (2021, January 27). Digital 2021: The latest insights into the ‘state of digital`. We are social: https://wearesocial.com/blog/2021/01/digital-2021-the-latest-insights-into-the-state-of-digital
Iqbal, M. (07.02.2021).TikTok Revenue and Usage Statistics (2021). Business of Apps: https://www.businessofapps.com/data/tik-tok-statistics/
Global Web Index (2021). www.globalwebindex.com [10.02.2021]