WHAT’S WORKING/WHAT NEEDS WORKING ON. ART AND CULTURE AGAINST DRUGS THROUGH PHOTOVOICE

Autori

  • Mihaela TOMITA Associate Professor, West University of Timisoara, Blvd. V. Parvan, No. 4, Timisoara 300223, Timis, Romania, phone: +40-(0)256-592111

Cuvinte cheie:

copii delincvenți, consumul de droguri, PhotoVoice, alternative

Rezumat

Această lucrare a fost realizată pornind de la o bogată bază de date obținută în perioada 2011-2013 prin implementarea proiectului european Promovarea rezilienței tânărului delincvent, un proiect de parteneriat, conceput pentru a dezvolta un model de intervenție pozitivă pentru adolescenții delincvenți, bazat pe susținerea rezilienței acestora, care poate favoriza o mai bună incluziune în societate. Fiind o metodă de cercetare relativ puțin cunoscută și utilizată, PhotoVoice a surprins echipa de cercetare prin calitatea informațiilor dobândite, în ceea ce privește motivația pentru schimbare a participanților. Cercetarea a cuprins 12 copii delincvenți, cu vârste cuprinse între 16 și 18 ani, internați într-un centru de reeducare și a fost realizată pe parcursul a 5 zile. Rezultatele deosebite, implicarea copiilor și “apetitul” pentru acest tip de activitate, ne-a permis să apriciem utilitatea acestei metode de cercetare și intervenție. Rezultatele așteptate de la acest studiu s-au axat în principal pe identificarea unor noi tipuri de intervenții, compatibile cu vârsta și nivelul de educație al copilului delincvent, prin activități care să conducă la scăderea agresivității, specifice mediului custodial. Cele mai așteptate situații provocatoare în ceea ce privește coordonarea grupului și al orientării discuțiilor s-au datorat în principal, nivelului intelectual și de educație scăzut.

Referințe

Cataloni, C. and Minkler, M. (2010). Photovoice: a review of literature in health and public health, Health Education & Behavior, 37(3), 424-451.

Freire, P. (1970). Pedagogy of the Oppressed. Continuum Publishing, New York.

Hergenrathen, K.C., Kenneth et al. (2009). Photovoice as Community-Based Parti-cipatory Research: A Qualitative Review, American Journal Health Behavior, 33(6): 686-698.

Hergenrather K.D., Rhodes, S.G., Bardhoshi, G. (2010). Photvoice as Community – Based Participatory Research: A Qualitative Review. American Journal of Health Behavior 33(6): 686-698.

Hussey, W. (2006). Slivers of the journey: the use of Photovoice and storytelling to examine female to male transsexuals' experience of health care access. Journal of Homosexuality, 51(1), 129-58.

Given L. et al (2011). Photovoice: A Participatory Method for Information Science, Proceedings the American Society for Information Science and Technology, 48(1), 3.

Tomita, M. (ed.) (2012). A positive and supportive approach for aggressive adolescents. Promoting the resilience of youth delinquent, Pro Universitaria, Bucuresti.

Tomita, M. (2014). Developing Alternative Understandings of Conflicts That Involve Delinquent Children through Life Space Crises Intervention. Revista de Cercetare și Intervenție Socială, 44, 67-85.

Wang C.C. & Burris M.A. (1994). Empowerment through Photo novella: Portraits of participation. Health Education Quarterly, 21(2), 171-186.

Wang C.C., Cash J.L., Powers L.S. (2000). Who knows the streets better than the homeless? Promoting personal and community action through Photovoice. Health Promotion Practice, 1(1), 81-89.

http://www.photovoice.org/shop/info/methodology-series

http://www.photovoice.org/html/inclusivemethodology/assets/Nothing%20Special.pdf#page=14&zoom=auto,0,356

Fișiere adiționale

Publicat

2015-07-20