CULTURAL DATA PRODUCTION IN TODAY’S ROMANIA.<br />TWO GENERATIONS

Autori

  • Dan LUNGU Faculty of Philosophy and Social-Political Sciences, “Alexandru Ioan Cuza” University of Iasi, B-dul Carol I, 11, Iasi 700506, Romania

Cuvinte cheie:

cultural data production, quantitative research, qualitative research, cultural consumption, cultural policies

Rezumat

In the first part of this article the model of cultural data production in France is presented, a country which has many correspondences and similarities with Romania. In the second part, we discuss the production of cultural data in post-communist Romania. We identify the main researches that provided cultural data, we expose the methodology and goals, and reconstruct the dynamics of cultural data production; as a result, we have identified two different generations of research.

Referințe

Béra, Matthieu and Lamy, Yvon, 2003, Sociologie de la culture, Armand Colin, Paris

*** Diagnoza calitatii vietii, rapoarte de cercetare, ICCV, coord. I. Marginean

*** Barometrele de Opinie Publica ale Fundatiei pentru o Societate Deschisa, anii 1998-2007

*** Piata culturii în România, raport de cercetare al Fundatiei Concept, 2000

*** Tânar în România, raport de cercetare British Council România si The Gallup Organization România, 2004

*** Barometrele de Consum Cultural ale Centrului de Cercetare si Consultanta în Domeniul Culturii (CCCDC), anii 2005-2009

*** Studiu privind consumul cultural la nivelul municipiului Iasi, raport de cercetare al Centrului European de Resurse si Consultanta (CERC), 2006

*** Indicele vietii culturale în Romania (1998-2007), raport al Centrului de Cercetare si Consultanta în Domeniul Culturii (CCCDC)

*** Analiza consumului cultural în judetul Arad, raport de cercetare, Centrul Cultural Judetean Arad si Institutul Intercultural Timisoara, 2009

*** Chestionarul lui Proust, raport de cercetare al Institutului Român pentru Evaluare si Strategie (IRES), 2009

*** Inventarul activitatilor si practicile culturale ale românilor în 2010, raport de cercetare al Institutului Român pentru Evaluare si Strategie (IRES), 2010

*** Obiceiurile de lectura ale românilor, raport de cercetare al Institutului Român pentru Evaluare si Strategie (IRES), 2011

Fișiere adiționale

Număr

Secțiune

SOCIAL PERSPECTIVES, APPROACHES AND CONCEPTS