CULTURAL DATA PRODUCTION IN TODAY’S ROMANIA.<br />TWO GENERATIONS
Keywords:
cultural data production, quantitative research, qualitative research, cultural consumption, cultural policiesAbstract
In the first part of this article the model of cultural data production in France is presented, a country which has many correspondences and similarities with Romania. In the second part, we discuss the production of cultural data in post-communist Romania. We identify the main researches that provided cultural data, we expose the methodology and goals, and reconstruct the dynamics of cultural data production; as a result, we have identified two different generations of research.References
Béra, Matthieu and Lamy, Yvon, 2003, Sociologie de la culture, Armand Colin, Paris
*** Diagnoza calitatii vietii, rapoarte de cercetare, ICCV, coord. I. Marginean
*** Barometrele de Opinie Publica ale Fundatiei pentru o Societate Deschisa, anii 1998-2007
*** Piata culturii în România, raport de cercetare al Fundatiei Concept, 2000
*** Tânar în România, raport de cercetare British Council România si The Gallup Organization România, 2004
*** Barometrele de Consum Cultural ale Centrului de Cercetare si Consultanta în Domeniul Culturii (CCCDC), anii 2005-2009
*** Studiu privind consumul cultural la nivelul municipiului Iasi, raport de cercetare al Centrului European de Resurse si Consultanta (CERC), 2006
*** Indicele vietii culturale în Romania (1998-2007), raport al Centrului de Cercetare si Consultanta în Domeniul Culturii (CCCDC)
*** Analiza consumului cultural în judetul Arad, raport de cercetare, Centrul Cultural Judetean Arad si Institutul Intercultural Timisoara, 2009
*** Chestionarul lui Proust, raport de cercetare al Institutului Român pentru Evaluare si Strategie (IRES), 2009
*** Inventarul activitatilor si practicile culturale ale românilor în 2010, raport de cercetare al Institutului Român pentru Evaluare si Strategie (IRES), 2010
*** Obiceiurile de lectura ale românilor, raport de cercetare al Institutului Român pentru Evaluare si Strategie (IRES), 2011